Födoämnesallergi kan förebyggas under det första halvåret i livet. Läs spännande studie från forskare vid Karolinska Institutet och universitetet i Oslo om hur tidiga, mycket små smakportioner kan göra immunförsvaret tolerant. Artikeln publicerades i The Lancet under sommaren 2022.